Za stěžejní akcí letošního jara se ohlédĺa Lucka Veinerová.
Na Přejezd vzpomíná s určitým odstupem.
Zároveň si ale její vyprávění zachovává autenticitu aktivní účastnice.
Její povídání Vám nabízíme i na naší stránce.

Z Vitry do Vitry aneb Kladno – Paříž Ahoj Tomíci a kamarádi, na přelomu dubna a května loňského školního roku se několik odvážlivců z našeho oddílu a jejich kamarádů vydalo na kolech z Kladna do Paříže. Celý tento šílený nápad, dojet na kolech až do Paříže vzniknul už v roce 2013. To jsme se však na kolech vydali skrz Česko-Slovensko (1 100 km za 74 hod). Tak nápad zůstal jen v hlavách. Však na začátku loňského školního roku nastal čas přípravy dalšího Non-stop cyklopřejezdu. Tentokrát se návrh jet do Paříže podařilo celkem rychle prosadit. Do konce dubna nás čekalo však spoustu přípravy a nervů s ní spojené. Sehnat nějaké blázny, co s námi pojedou, zajistit doprovodný autobus, sehnat nějaké sponzory, vypsat žádosti na všemožné dotace, vyrobit trička a mnoho dalšího. Plán zněl jasně, ujet štafetově v pěti skupinách vzdálenost 1 131 km za 77 hod. Konečně je tu 27. dubna ráno… někteří už nemůžou nedočkavostí dospat. Sraz máme kolem sedmé ráno na parkovišti, kde na nás už čeká připravený autobus. Nakládáme všechny věci a zabíráme si nejlepší místa v buse. Každý dostáváme přejezdové tričko v barvách trikolory. Konečně je vše naloženo a my pomalu vyrážíme na místo domluveného startu. Startujeme z ulice Vitry na Kladně, přímo od cedule. Ještě společné vysmáté foto ve tvaru české vlajky, a můžeme vyrazit. První společná etapa do obce Doksy u Kladna není sice dlouhá, ale těsně před autobusem už se rozbíjí první kolo. Upadla přehazovačka… co s tím… naštěstí brácha má stejně velké kolo a kluci se o něj můžou střídat. Z Doks pokračuje skupina č. 4 do Rakovníka, kde se střídá s nejrychlejší skupinou č. 1. Jednička má před sebou trasu ke klášteru v Mariánském Týnci. Vystřídáni další skupinou č. 5 pokračujeme zatím podle plánu a čas utíká nějak rychle. Dětskou skupinku č. 5 vystřídá skupina č. 3, která nabírá první drobné zpoždění. Kolem půl šesté hodiny večer na svou první etapu konečně vyráží i skupina č. 2. Takhle krásně se vystřídáme ještě zhruba pětadvacetkrát. Etapy jsou plné srandy, potu, deště a větru. Užíváme si přejezd česko-německých a německo-francouzských hranic. Cestou se dějí i další komplikace, drobný úraz, bloudění a proražený plášť kola. Nabíráme další zpoždění, ale vůbec nám to nevadí. Užíváme si náročné i pohodové cyklo-etapy, a než se nadějeme je 30.4. kolem jedné hodiny odpoledne. Parkujeme autobus v Paříži a skupina č. 1. dojíždí svou závěrečnou etapu, poslední etapu celé naší trasy. Přes zamlžená okýnka autobusu je netrpělivě vyhlížíme.  Zvládli jsme to, dostali jsme se na kole až do Paříže. Teď rychle všichni převléknout a vyrazit společně k Eiffelově věži. U Eiffelovky se společně vyfotíme v přejezdových tričkách ve tvaru francouzské vlajky a pomalu si dáváme asi osmi hodinový rozchod v centru Paříže. Někteří z nás vyráží na místní bazén, kde pácháme důkladnou očistu. Prohlížíme si památky, využíváme městskou rychlodráhu a ochutnáváme místní dobroty. Než se nadějeme, je rozchod u konce a my nastupujeme všichni do autobusu. Teď už nás čeká jen nudná noční cesta domů do Kladna. Velké poděkování patří našim partnerům a sponzorům, bez kterých by nebylo možné akci realizovat: Asociace TOM ČR, Statutární město Kladno, Etnetera Activate a.s., Meritum Kladno - Projekce s.r.o. Kladno, Pfanner, Dr.Oetker.